poniedziałek, 15 czerwca 2015

Po prostu HARRY POTTER

J. K. Rowling (2010)

Joanne Kathleen Rowling, właśc. Joanne Murray (ur. 31 lipca 1965 w Chipping Sodbury) – angielska pisarka, autorka serii Harry Potter. Z wykształcenia filolog klasyczny.
Podpis J. K. Rowling
Myślę, że o Tej Królowej nie trzeba pisać więcej. Pewnie jakieś ciekawostki by się znalazły, ale przecież ja chcę opowiedzieć Wam o Harrym Potterze, a nie jego autorce.

"Harry Potter – seria siedmiu powieści fantasy autorstwa brytyjskiej pisarki J. K. Rowling, wydanych między rokiem 1997 a 2007 przez Bloomsbury Publishing. W Stanach Zjednoczonych ich publikacją zajęło się wydawnictwo Scholastic Corporation, a w Polsce – w przekładzie Andrzeja Polkowskiego – Media Rodzina. W sumie sagę przetłumaczono (nie zawsze w całości) na 67 języków. Wszystkie siedem części spotkało się z olbrzymim uznaniem na całym świecie i odniosło potężny sukces. Za sprawą 450 milionów egzemplarzy Harry Potter jest najlepiej sprzedającą się serią książek w historii. Z drugiej strony, powieści wywołały sporo sporów i kontrowersji, w tym religijnych i politycznych."



Dobra, teraz coś ode mnie. 
Dla mnie Harry Potter jest kluczem, kluczem do świata książek, do tego raju. Była to pierwsza saga, którą przeczytałam bez żadnego przymusu. Do teraz pamiętam jaka byłam wściekła, gdy w czwartej klasie podstawówki, w której to zaczęłam czytać, byłam w trakcie części szóstej - "Harry Potter i Książę Półkrwi", a cała szkoła miała w rękach tę ostatnią "Harry Potter i Insygnia Śmierci". Serio. Jest to jedyne wspomnienie, gdzie nie muszę się zastanawiać, w którym konkretnie roku się wydarzyło.


!!!!! SPOJLER, SPOJLER, SPOJLER, SPOJLER, SPOJLER, SPOJLER,SPOJLER,SPOJLER !!!!!
Dla mnie była to niezwykła przygoda. Nie zastanawiałam się nad niezgodnościami, przykładowo: Harry widział śmierć Cedrika pod koniec części czwartej, ale testrale zobaczył dopiero w piątej, a podobno widzi się je, gdy wcześniej widziano śmierć. Chociaż idąc tym tropem, mały Harry widział przecież jak Lord Voldemort zabijał jego matkę. Nie zastanawiałam się nad tym. Po prostu czytałam z zapartym tchem. 
KONIEC SPOJLERÓW! KONIEC SPOJLERÓW! KONIEC SPOJLERÓW! 

Niesamowicie przeżywałam wszystkie przygody Harry'ego i jego przyjaciół, wszystkie kłótnie czy niepowodzenia. Zarazem z bananem na twarzy siedziałam, gdy działy się rzeczy śmieszne i wesołe. Piszczałam, krzyczałam, śmiałam się! Czytałam całą sobą.
Nie pamiętam czy płakałam przy którejś śmierci. Zwyczajnie nie mam żadnych takich wspomnień. Wiem, że uroniłam parę łez, czytając po prostu, ale przy śmierciach (?), nic nie pamiętam.



Polecam te książki każdemu, kto potrzebuje oderwać się od życia swojego własnego i ma ochotę poudawać, że magia istnienie. - Nie, żeby było inaczej.. Przygody Harry'ego uczą tolerancji, mocy prawdomówności, wiary w miłość i pokazują na czym polega siła przyjaźni.

"Mamy coś, czego nie ma Voldemort. Coś o co warto walczyć"


Do następnego,
SCG

10 komentarzy:

  1. Kocham tę serię! Tak naprawdę uczy bardzo wiele. Wystarczy przeczytać książkę "Harry Potter i filozofia", aby zagłębić się w tajemnice sagi. Rowling zawsze na pierwszym miejscu stawiała miłość, odwagę, przyjaźń, tolerancję, rodzinę i wszystkie najważniejsze wartości.
    Mam nadzieję, że Twój post zachęci niejednego do przeczytania książki :)

    Świetny blog, obserwuję :)
    3maj się cieplutko i rozwijaj dalej swoją blogową pasję :)

    reallylovediy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Moją ulubioną częścią jest właśnie Harry Potter i Kamień Filozoficzny. Poznajemy świat od zera, tak jak główny bohater. Jesteśmy na tej samej pozycji, uczymy się wszystkiego razem z nim :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Uwielbiam tę serię. Mam do niej wielki sentyment!

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie jestem fanem Pottera. Uważam, że najlepsze książki piszą Polacy i Rosjanie. Każda moda na czytanie jest jednak zjawiskiem pozytywnym.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Każdy ma prawo mieć własne zdanie. A masz może swoje ulubione pozycje?

      Usuń
    2. Polecam "Diaboliadę" i "Rewizora".

      Usuń
    3. Nie znam, ale na pewno poznam :)

      Usuń
  5. Harry Potter - całe moje dzieciństwo. Przy ostatniej części prawie płakałam, bo nie mogłam uwierzyć, że to już koniec.

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwielbiam <3
    Teraz nadal kontynuuję czytanie HP poprzez ff ;) Niektóre są naprawdę interesujące ;)
    Only [Nemezis]

    OdpowiedzUsuń
  7. Moja przygoda z książkami... a raczej życie z książkami, zaczęło się również od "Harry'ego Pottera". Wiele ważnych wartości życiowych wyciągnęłam z tej sagi ^_^

    OdpowiedzUsuń